Gewoon VVD.

De VVD Velsen staat voor een zo klein mogelijke overheid, niet als doel maar als middel om ruimte te geven aan de zelfontplooiing van het individu. Een overheid die alleen doet wat het moet doen, mensen ondersteunt die het niet op eigen kracht redden, de samenleving de ruimte geeft en een overheid die niet standaard opspringt om de financieel helpende hand te bieden. Belastinggeld wordt verdiend door onze ondernemers en inwoners. Dit geld moet daarom zuinig en zinnig worden besteed. We vinden het belangrijk dat de gemeente innovatieve en creatieve initiatieven, die van belang zijn voor de samenleving, stimuleert en faciliteert. Ook is het belangrijk dat inwoners en ondernemers in een vroeg stadium betrokken worden bij de plan- en besluitvorming. Dat kan via belangenverenigingen van bewoners, ondernemers en woonkernen, maar ook direct richting individuele burgers en ondernemingen.

- Zo laag mogelijke lokale lasten voor ondernemers en inwoners. De OZB blijft zo laag mogelijk voor inwoners en bedrijven

- De gemeente is betrouwbaar, transparant en daadkrachtig. Het belang van onze inwoners, ondernemers en verenigingen staat voorop

- Inwoners en ondernemers staan centraal voor de gemeente, niet andersom. De gemeente is 24/7 (digitaal) bereikbaar

- De gemeente staat open voor innovatieve idee├źn en luistert actief naar inwoners, ondernemers en verenigingen